Her kan du læse om returnering i butik/online, beskadiget produkt og reklamations ret og klage.
Returnering:
Du kan altid returnere dit produkt i Kræss butik inden for vores åbningstid. Find vej her.
Hvis du ønsker at returnere produktet online (med forsendelse) bedes du rette henvendelse til kundeservice@kraess.dk. Venligst oplys dit ordre nummer, gerne billede af produktet og at du ønsker at udnytte til fortrydelseret.
Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur eller til kundeservice@kraess.dk. Den finder du her: https://kraess.dk/wp-content/uploads/2019/12/kraessfortrydelseformular.docx
Når du har gjort din fortrydelsesret gældende sender vi dig et returlabel. Du skal selv printe og påsætte returlabel. Det er dit ansvar at pakke ordren forsvarligt så den ikke tager skade under returneringen. Brug gerne den oprindelige emballage som vi først sendte ordren i.
Når dit produkt er returneret og vi har modtaget den i Kræss tilbagefører vi dine penge samme dag til din bankkonto (der kan gå nogle dage før at du kan se beløbet på din bankkonto). Det er dog påkrævet at produktet er i samme stand som da du modtog det, og at det ikke har taget skade under fx forsendelse pga. mangelfuld indpakning (se næste punkt).
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Er dit produkt beskadiget da du modtog den.
- Kontakt vores kundeservice@kraess.dk med dit ordre nummer
- Send os billeddokumentation af forsendelsen, for pakken og indholdet.
- Sørg for, at pakkeetiketten er synlig på billedet.
- Oprettelse af klage og behandling tager ofte 1-3 dage. I travle perioder 4-10 hverdage.
- Kunden har mulighed for at fremsætte krav om reklamation senest inden for 5 hverdage
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kundeservice@kraess.dk
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Alle køb i Kræss kan returneres efter maksimum 30 dage fra købet eller modtagelse af pakken ved forsendelse.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet/ydelsen.
Hvis du har ønsker at returnere et produkt som ikke har skader eller fejl dækker Kræss forsendelse ifbm. returneringen hvis omkostningerne ikke overstiger 100 kr. Vi refunderer ikke det oprindelige forsendelsegebyr (hvis kunden har betalt et beløb for forsendelse).