Handelsvilkår

  Altid 30 dages returret når du handler i Kræss.

  Penge retur ved medbringelse af kvittering. (Ved byttemærke får du et tilgodebevis retur)

Du kan returnere dit køb i vores butik eller online.

Betaling

Kræss modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, JCB, Paypal og Mobilepay.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. eventuel moms.

Kræss bruger en godkendt betalingsserver (WooPayments og Stripe), der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Ved ordreafgivelse reserverer vi beløbet. Beløbet trækkes først ved afsendelse af ordren eller ved afhentning i vores butik hvis Click & Collect er valgt.

Når du gennemfører et køb i Kræss Webshop tilmeldes din mailadresse vores nyhedsbrev. Vi sender et til to relevant nyhedsbrev om måneden og du kan altid afmelde.

Levering ved forsendelse til pakkeshop og privatadresse.

Vi leverer med GLS til pakkeshop eller privatadresse.

Fragtprisen starter fra 39.- kr. men kan variere i forhold til vægt og størrelse. Vi har fri fragt ved køber over 499.- kr. inkl. moms. Enkelte varer kan ikke leveres, men kan kun afhentes i vores butik.

Du kan finde mere information om fragt, leveringstid og priser her.

Kræss bruger GLS som leverandør af produkter købt i webshoppen. Leveringstiden i Danmark er som udgangspunkt 1-3 hverdage. Leveringstiden i Europa er normalt 2-5 hverdage. Leveringstiden er resten af verdenen er op til 20 dage.

Det er dit ansvar at holde sig opdateret om fragtfirmaets politik og hvordan og hvornår pakken skal afhentes eller modtages (ikke pakkeshop eller på hjemmeadresse). Du modtager en email og sms når pakken kan afhentes eller leveres (Track & Trace). Det er ikke Kræss ansvar at holde modtageren orienteret om pakkens levering såfremt at email og/eller telefonnummer ikke er indtastet korrekt ved køb på vores webshop. Husk derfor altid at tjekke at dine oplysninger er korrekte når du handler.

Hvis du ikke har modtaget en sms eller mail fra fragtfirmaet senest 36 timer efter gennemført køb på vores webshop bedes du kontakte os.

Såfremt at du ikke afhenter pakken i pakkeshoppen eller er hjemme til at modtagen pakken, sendes pakken tilbage til Kræss butik på Blågårdsgade 17 i København. Modtageren vil modtage en email fra Kræss når pakken returneres til Kræss butik. Pakken kan herefter afhentes i Kræss butik indenfor 30 dage. Modtager har også mulighed for at få pakken gensendt. Prisen for gensendelse vil stå i mailen og afhænger af pakkens vægt og produktkategori.

Hvis du vælger at sende pakken til en anden adresse end din egen er det dit ansvar at indtaste alle informationer korrekt.

Obs. Husk hvis du bor udenfor EU at, du skal betale told, hvis du køber varer på internettet fra et land uden for EU, og den samlede pris er mere end 150 euro før fragt. Det svarer til ca. 1.150 kr. Hvor meget du skal betale i told, afhænger af varen.

Afhentning i Kræss butik (Click & Collect)

Det er gratis at afhente din pakke i vores butik på Blågårdsgade 17, 2200 KBH N.

Hvis du vælger at afhente din pakke i vores butik, vil du modtage en mail når du kan afhente pakken i vores butik. Du vil modtage mailen senest 24 timer efter gennemførsel af købet.

Du har 30 dage til at afhente din pakke. Hvis du ikke kan nå at afhente pakken i Kræss indenfor 30 dage bedes du sende os en mail til kundeservice@kraess.dk.

Vi trækker først beløbet for en ordre når pakken er klar til afhentning i vores butik. Du kan fortryde dit køb indenfor 30 dage.

Forbehold for udsolgte varer

Vi tager forbehold for udsolgte varer.

Hvis du gennemfører et køb i vores webshop og vi opdager at varen alligevel ikke er på lager, refunderer vi beløbet. Kræss kan ikke holdes til ansvar for at genskaffe produktet så ordren kan gennemføres på et senere tidspunkt.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet/ydelsen.

Ved reklamationsret og returnering. Klik her.

Sådan returnerer du

Du kan altid returnere dit produkt i Kræss butik i København i vores åbningstider eller sende det retur med fragt.


Returnering og returfragt

Hvis du ønsker at returnere din ordre med fragt, kan vi tilbyde en GLS-returlabel, hvis du bor i et af følgende lande:
Danmark, Østrig, Belgien, Tyskland, Irland, Polen eller Norge.

Send en e-mail til: kundeservice@kraess.dk med dit ordrenummer og informer os om, at du ønsker at returnere din ordre.
Returlabelen vil derefter blive sendt til din e-mail.
Du skal selv printe labelen og sætte den sikkert på returpakken, som du herefter indleverer i en GLS PakkeShop.
Prisen for returlabelen er den samme som for den oprindelige forsendelse.

Bor du uden for de nævnte lande, kan vi desværre ikke tilbyde en returlabel, og du skal selv stå for forsendelse og omkostninger.


Returadresse:

Kræss ApS
Blågårdsgade 17A
2200 København N
Danmark
Telefon: (+45) 53 76 31 38
E-mail: mere@kraess.dk


Særligt ved returneringer fra Danmark:

Hvis du fik gratis fragt til en PakkeShop (dvs. du ikke betalte fragt på din oprindelige ordre), koster returfragten 39 DKK.


Vigtigt:

Returnér altid din ordre i original emballage og fragtbokse for at sikre korrekt håndtering og undgå skader under transport.

Varens stand, når du sender den retur efter online køb

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Forsendelse til udlandet (told og moms)

Vi sender til mange lande udenfor Danmark. Indtast din adresse i kurven og se om vi sender til dig.

Hvis du ønsker at få din ordre sendt til et land uden for EU, kan der blive pålagt told og/eller moms.

Kræss har base i Danmark, og alle internationale ordrer sendes i henhold til DAP (Delivered at Place).
Importafgifter, moms og toldgebyrer betales af kunden ved levering.

Om der opkræves told, og hvor meget, afhænger af modtagerlandets regler samt af varens type og værdi. Generelt er det mere sandsynligt, at varer med høj værdi pålægges told.

Modtagerlandet vil typisk opkræve sin egen moms eller tilsvarende forbrugsafgift på importerede varer. Denne beregnes som regel ud fra den samlede værdi af varen, inklusive fragt og eventuelle toldgebyrer.

Du er selv ansvarlig for betaling af told, moms og eventuelle håndteringsgebyrer, når du modtager din ordre.

Disse gebyrer er ikke inkluderet i købsprisen eller fragtomkostningerne, som betales til Kræss.

Det er vigtigt, at du undersøger toldreglerne i dit land, så du kender de potentielle omkostninger på forhånd.

Hvis du ikke betaler de påkrævede importgebyrer, vil pakken blive returneret til Kræss, og vi refunderer ikke dit køb.

For forsendelser til Storbritannien (UK) skal den samlede ordreværdi være mindst 1250 DKK på grund af lokale importregler.

International shipping (Taxes and Customs)

If you wish to have your order shipped to a country outside the EU, you may be charged customs duties/VAT.

Kræss is located in Denmark, and all international orders are shipped DAP (Delivered at Place).
Import duties, taxes, and customs fees are the responsibility of the customer upon delivery.

Whether customs duties are applied and the amount depends on the destination country’s regulations and the type of goods. Generally, higher-value items are more likely to incur customs duties.

The destination country will typically apply its own VAT or a similar consumption tax to the imported goods. This is usually calculated based on the total value of the goods, including shipping costs and any applicable customs duties.

You should be aware that you are responsible for paying customs duties, VAT, and handling fees upon receiving your order.

These fees are separate from the purchase price and shipping costs paid to Kræss.

It is crucial that you check your country’s customs regulations to understand the potential costs involved.

If you do not pay the customs duties for the release of the package at customs, the package will be returned to Kræss, and we will not refund your purchase.

For shipments to the United Kingdom (UK), the minimum order amount in the cart must be at least 1250 DKK.

Klagemuligheder – oversigt og links

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kundeservice@kraess.dk

Formidling af salg for designere

Nogle af vores produkter er unikke og sælges af designeren som selv har lavet og produceret det. Kræss ejer ikke disse produkter men formidler kun salget mellem Designer (sælger) og Kunden (køber). Designeren og dennes virksomhed er officiel sælger af produktet til kunden. Når købet gennemføres i Kræss for sådanne produkter modtager kunden en faktura af designeren. Kræss håndterer formidlingen hvis kunden ønsker produktet returneret.

Du gør en forskel når du handler i Kræss.

Når du handler i Kræss støtter du små og dygtige designere som håndlaver deres designs i Danmark.

Tak for det. Du gør en stor forskel for dém og for klimaet. Samtidig kan du glæde dig ved at få et unikt designs som ikke alle har. Vi håber at du beholder det hele livet.
 
Tryghed når du handler på Kræss Webshop.
Levering 1-3 hverdage med GLS.
30 dages returret.
Vi sender fra vores butik – hele ordren ankommer samtidig.

Vi har butik i København.
Prøv, se og føl designet.
Click & Collect ordre er klar til afhentning i butikken senest 24 timer efter ordreafgivelse og skal afhentes indenfor 30 dage.
Hver gang du handler i en lokal forretning er der en ægte person som laver en lille glad dans.