Handelsvilkår

  Altid 30 dages returret når du handler i Kræss.

  Penge retur ved medbringelse af kvittering

Du kan returnere dit køb i vores butik eller online.

Betaling

Kræss modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, JCB, Paypal og Mobilepay.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. eventuel moms.

Kræss bruger en godkendt betalingsserver (Reepay/Billwerk+), der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Ved ordreafgivelse reserverer vi beløbet. Beløbet trækkes først ved afsendelse af ordren eller ved afhentning i vores butik hvis Click & Collect er valgt.

Når du gennemfører et køb i Kræss Webshop tilmeldes din mailadresse vores nyhedsbrev. Vi sender et til to relevant nyhedsbrev om måneden og du kan altid afmelde.

Levering ved forsendelse til pakkeshop og privatadresse.

Vi leverer med GLS til pakkeshop eller privatadresse.

Fragtprisen starter fra 39.- kr. men kan variere i forhold til vægt og størrelse. Vi har fri fragt ved køber over 499.- kr. inkl. moms. Enkelte varer kan ikke leveres, men kan kun afhentes i vores butik.

Du kan finde mere information om fragt, leveringstid og priser her.

Kræss bruger GLS som leverandør af produkter købt i webshoppen. Leveringstiden i Danmark er som udgangspunkt 1-3 hverdage. Leveringstiden i Europa er normalt 2-5 hverdage. Leveringstiden er resten af verdenen er op til 20 dage.

Det er dit ansvar at holde sig opdateret om fragtfirmaets politik og hvordan og hvornår pakken skal afhentes eller modtages (ikke pakkeshop eller på hjemmeadresse). Du modtager en email og sms når pakken kan afhentes eller leveres (Track & Trace). Det er ikke Kræss ansvar at holde modtageren orienteret om pakkens levering såfremt at email og/eller telefonnummer ikke er indtastet korrekt ved køb på vores webshop. Husk derfor altid at tjekke at dine oplysninger er korrekte når du handler.

Hvis du ikke har modtaget en sms eller mail fra fragtfirmaet senest 36 timer efter gennemført køb på vores webshop bedes du kontakte os.

Såfremt at du ikke afhenter pakken i pakkeshoppen eller er hjemme til at modtagen pakken, sendes pakken tilbage til Kræss butik på Blågårdsgade 17 i København. Modtageren vil modtage en email fra Kræss når pakken returneres til Kræss butik. Pakken kan herefter afhentes i Kræss butik indenfor 30 dage. Modtager har også mulighed for at få pakken gensendt. Prisen for gensendelse vil stå i mailen og afhænger af pakkens vægt og produktkategori.

Hvis du vælger at sende pakken til en anden adresse end din egen er det dit ansvar at indtaste alle informationer korrekt.

Obs. Husk hvis du bor udenfor EU at, du skal betale told, hvis du køber varer på internettet fra et land uden for EU, og den samlede pris er mere end 150 euro før fragt. Det svarer til ca. 1.150 kr. Hvor meget du skal betale i told, afhænger af varen.

Afhentning i Kræss butik (Click & Collect)

Det er gratis at afhente din pakke i vores butik på Blågårdsgade 17, 2200 KBH N.

Hvis du vælger at afhente din pakke i vores butik, vil du modtage en mail når du kan afhente pakken i vores butik. Du vil modtage mailen senest 24 timer efter gennemførsel af købet.

Du har 30 dage til at afhente din pakke. Hvis du ikke kan nå at afhente pakken i Kræss indenfor 30 dage bedes du sende os en mail til kundeservice@kraess.dk.

Vi trækker først beløbet for en ordre når pakken er klar til afhentning i vores butik. Du kan fortryde dit køb indenfor 30 dage.

Forbehold for udsolgte varer

Vi tager forbehold for udsolgte varer.

Hvis du gennemfører et køb i vores webshop og vi opdager at varen alligevel ikke er på lager, refunderer vi beløbet. Kræss kan ikke holdes til ansvar for at genskaffe produktet så ordren kan gennemføres på et senere tidspunkt.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet/ydelsen.

Ved reklamationsret og returnering. Klik her.

30 dages fortrydelsesret ved køb i vores fysiske butik og webshop.

 Hvis du ikke er tilfreds med din bestilling, har du 30 dage efter modtagelse til at returnere den. Varerne skal være i god stand, og være intakt.

Returneringsomkostningerne er 39 kr, og bliver fratrukket og modregnet dit køb uanset om dit køb er med betalt eller gratis fragt. Det er gratis for alle at returnere i butik. 

SÅDAN RETURNERER DU ET ONLINEKØB:

1. REGISTRER EN RETURNERING
Send os en mail med dit ordre nummer og skriv i emnefeltet “returnering + dit ordre nummer”
Fortæl os hvad du vil retunerer af ordren og vi sender dig en returlabel.
2. HÅNDTERINGSINSTRUKTIONER
Når du har registreret din returnering i portalen, vil du modtage en e-mail med instruktioner til, hvordan du sender din returpakke.
Returnerer du en reklamation, bliver du ikke modregnet returfragt, såfremt din reklamation accepteres.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 30 efter købet og fra fortrydelsen. Du kan kun returnere varer som ikke har synlige brugsspor, er taget i brug eller har skader som betyder at den ikke længere er salgsbar.

Hvis varen er “brugt” udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Ved returnering. Klik her.

Varens stand, når du sender den retur efter online køb

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kundeservice@kraess.dk

Formidling af salg for designere

Nogle af vores produkter er unikke og sælges af designeren som selv har lavet og produceret det. Kræss ejer ikke disse produkter men formidler kun salget mellem Designer (sælger) og Kunden (køber). Designeren og dennes virksomhed er officiel sælger af produktet til kunden. Når købet gennemføres i Kræss for sådanne produkter modtager kunden en faktura af designeren. Kræss håndterer formidlingen hvis kunden ønsker produktet returneret.

Du gør en forskel når du handler i Kræss.

Når du handler i Kræss støtter du små og dygtige designere som håndlaver deres designs i Danmark.

Tak for det. Du gør en stor forskel for dém og for klimaet. Samtidig kan du glæde dig ved at få et unikt designs som ikke alle har. Vi håber at du beholder det hele livet.
 
Tryghed når du handler på Kræss Webshop.
Levering 1-3 hverdage med GLS.
30 dages returret.
Vi sender fra vores butik – hele ordren ankommer samtidig.

Vi har butik i København.
Prøv, se og føl designet.
Click & Collect ordre er klar til afhentning i butikken senest 24 timer efter ordreafgivelse og skal afhentes indenfor 30 dage.
Hver gang du handler i en lokal forretning er der en ægte person som laver en lille glad dans.