Handelsvilkår

Vi har udvidet returret på alle gaver købt i Kræss fra d. 1 november 2020. De kan returneres i vores butik eller online t.o.m. d. 1 februar 2020. Læs mere om Kræss Julegave Bytteservice her.

  Altid 30 dages returret når du handler i Kræss

  Du får dine penge tilbage

  Du kan returnere dit køb i vores butik eller online

Betaling

Kræss modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, Mobilepay, VISA Electron, Mastercard og JCB.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Kræss bruger en godkendt betalingsserver (DIBS, Nets), der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering ved forsendelse til pakkeshop og privatadresse.

Vi leverer med GLS til pakkeshop eller privatadresse.

Fragtprisen starter fra 29.- kr. men kan variere i forhold til vægt og størrelse. Vi har fri fragt ved køber over 499.- kr. inkl. moms. Enkelte varer kan ikke leveres, men kan kun afhentes i vores butik.

Du kan finde mere information om fragt, leveringstid og priser her.

Kræss bruger GLS som leverandør af produkter købt i webshoppen. Bestillingsfrist for pakker til afsendelse samme dag er kl. 11.00 mandag til fredag. Leveringstiden i Europa er normalt 2-5 hverdage. Leveringstiden er resten af verdenen er op til 20 dage.

Det er dit ansvar at holde sig opdateret om fragtfirmaets politik og hvordan og hvornår pakken skal afhentes eller modtages (ikke pakkeshop eller på hjemmeadresse). Du modtager en email og sms når pakken kan afhentes eller leveres (Track & Trace). Det er ikke Kræss ansvar at holde modtageren orienteret om pakkens levering såfremt at email og/eller telefonnummer ikke er indtastet korrekt ved køb på vores webshop. Husk derfor altid at tjekke at dine oplysninger er korrekte når du handler.

Hvis du ikke har modtaget en sms eller mail fra fragtfirmaet senest 36 timer efter gennemført køb på vores webshop bedes du kontakte os.

Såfremt at du ikke afhenter pakken i pakkeshoppen eller er hjemme til at modtagen pakken, sendes pakken tilbage til Kræss butik på Blågårdsgade 17 i København. Modtageren vil modtage en email fra Kræss når pakken returneres til Kræss butik. Pakken kan herefter afhentes i Kræss butik indenfor 60 dage. Modtager har også mulighed for at få pakken gensendt. Prisen for gensendelse vil stå i mailen og afhænger af pakkens vægt og produktkategori.

Hvis du vælger at sende pakken til en anden adresse end din egen er det dit ansvar at indtaste alle informationer korrekt.

Afhentning i Kræss butik

Det er gratis at afhente din pakke i vores butik på Blågårdsgade 17, 2200 KBH N.

Hvis du vælger at afhente din pakke i vores butik, vil du modtage en mail når du kan afhente pakken i vores butik. Du vil modtage mailen senest 36 timer efter gennemførsel af købet.

Du har 60 dage til at afhente din pakke. Hvis du ikke kan nå at afhente pakken i Kræss indenfor 60 dage bedes du sende os en mail til mere@kraess.dk.

Forbehold for udsolgte varer

Vi tager forbehold for udsolgte varer.

Hvis du gennemfører et køb i vores webshop og vi opdager at varen alligevel ikke er på lager, refunderer vi beløbet. Kræss kan ikke holdes til ansvar for at genskaffe produktet så ordren kan gennemføres på et senere tidspunkt.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet/ydelsen.

Ved reklamationsret og returnering. Klik her.

30 dages fortrydelsesret ved køb i vores fysiske butik og webshop.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 30 efter købet og fra fortrydelsen. Du kan kun returnere varer som ikke har synlige brugsspor, er taget i brug eller har skader som betyder at den ikke længere er salgsbar.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Ved returnering. Klik her.

Varens stand, når du sender den retur efter online køb

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: mere@kraess.dk

Kræss. Altid sikker handel.