Returnering

30 dages returret med kvittering.
Du kan returnere dit køb i vores butik eller online.

Husk at medbringe byttemærket, når du bytter gaver.

Her kan du læse om returnering i butik/online, beskadigede varer og reklamationsret.


Sådan returnerer du

Du kan altid returnere dit produkt i Kræss butik i København i vores åbningstider eller sende det retur med fragt.


Returnering og returfragt

Hvis du ønsker at returnere din ordre med fragt, kan vi tilbyde en GLS-returlabel, hvis du bor i et af følgende lande:
Danmark, Østrig, Belgien, Tyskland, Irland, Polen eller Norge.

Send en e-mail til: kundeservice@kraess.dk med dit ordrenummer og informer os om, at du ønsker at returnere din ordre.
Returlabelen vil derefter blive sendt til din e-mail.
Du skal selv printe labelen og sætte den sikkert på returpakken, som du herefter indleverer i en GLS PakkeShop.
Prisen for returlabelen er den samme som for den oprindelige forsendelse.

Bor du uden for de nævnte lande, kan vi desværre ikke tilbyde en returlabel, og du skal selv stå for forsendelse og omkostninger.


Returadresse:

Kræss ApS
Blågårdsgade 17A
2200 København N
Danmark
Telefon: (+45) 53 76 31 38
E-mail: mere@kraess.dk


Særligt ved returneringer fra Danmark:

Hvis du fik gratis fragt til en PakkeShop (dvs. du ikke betalte fragt på din oprindelige ordre), koster returfragten 39 DKK.


Vigtigt:

Returnér altid din ordre i original emballage og fragtbokse for at sikre korrekt håndtering og undgå skader under transport.


Tilbagebetaling

Når vi har modtaget og behandlet din returpakke i Kræss, refunderer vi beløbet samme dag til din bankkonto (det kan dog tage et par dage, før pengene er synlige på kontoen).
Det er en forudsætning, at varen er i samme stand som ved modtagelsen, og at den ikke er blevet beskadiget – for eksempel ved dårlig emballering under returneringen (se næste punkt).


Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for en eventuel værdiforringelse af varen, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.
Med andre ord: Du må prøve produktet, som du ville gøre i en fysisk butik.

Hvis varen er blevet brugt ud over dette, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse kun kan få en del af – eller slet ingen – af købsbeløbet tilbage, alt afhængigt af varens handelsmæssige værdi.

For at få hele købsbeløbet retur skal du altså håndtere varen på samme måde, som du må i en fysisk butik – du må afprøve, men ikke tage den i egentlig brug.


Hvis din vare er beskadiget ved modtagelse

Kontakt vores kundeservice på kundeservice@kraess.dk med dit ordrenummer.
Send fotodokumentation af forsendelsen – både af pakken og indholdet.
Sørg for, at pakkelabelen er tydelig på billedet.

Behandling af en reklamation tager normalt 1–3 dage, men i travle perioder kan det tage 4–10 hverdage.

En reklamation skal anmeldes senest 5 hverdage efter modtagelsen.


Klageadgang – oversigt og links

Hvis du vil klage over et produkt købt i vores webshop, kan du indgive klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger bosat i et andet EU-land, kan du klage via EU-Kommissionens online klageportal.

Find portalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Ved indgivelse af klage skal du oplyse vores e-mailadresse: kundeservice@kraess.dk


Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.
Vores reklamationsret dækker fejl i materiale og/eller fabrikation.

Alle køb hos Kræss kan returneres inden for maksimalt 30 dage fra købsdato eller modtagelse af forsendelsen.

Reklamationsretten dækker ikke fejl eller skader, som skyldes forkert betjening eller misbrug af produktet.